Hae
Metallisydän

Selkätreeni kotisalilla

Koko koronakevään treenasin omalla kotisalilla. Nyt kesän aikana olen siirtynyt taas osittain treenaamaan oikealle, isommalle kuntosalille, mutta edelleen teen osan treeneistäni kotisalilla. Kotisalilla treenaamisessa on ihan oma fiiliksensä, siellä on aivan omassa rauhassa, ei ole mitään häiritseviä tekijöitä ja treeniin pystyy keskittymään ihan kokonaisvaltaisesti. Tällä kertaa oli vuorossa tehokas ja kohtalaisen nopea selkätreeni.

    selkätreeni

Selkätreeni kotisalilla

Kotisalilla treenatessa treeni on yleensä myös jossakin määrin nopeampi kuin ”oikealla” kuntosalilla, missä tulee usein juteltua tuttujen kanssa ja haahuiltua muutenkin enemmän. Kotisalilla treenitauot ovat suhteellisen lyhyitä ja treeni tuntuu jotenkin muutenkin nopeatempoisemmalta. Tälläkertaa oli vuorossa selkätreeni ja sen päätin tehdä kolmella tehokkaalla liikkeellä.

Leuanveto

Jos puhutaan perinteisistä treeniliikkeistä, leuanveto on takuuvarmasti yksi niistä, eikä turhaan. Leuanveto on raskas ja tehokas liike, tosin se saattaa olla jopa niin raskas että sarjat jää turhan lyhyiksi. Silloin apuna voi käyttää vastuskumia, joka antaa hiukan apua toistoihin ja sarjoista saa hieman pidempiä. Itse tein neljä sarjaa, joista kahdessa viimeisessä apuna oli vastuskumi.

selkätreeni

Kulmasoutu käsipainoilla

Toinen tämän treenin raskaista liikkeistä oli kulmasoutu käsipainoilla ja sen tein yksi käsi kerrallaan. Tämä on liike, jossa riuhtomalla saattaa saada liikuteltua isojakin painoja. Itse panostan nykyisin isoja painoja enemmän siihen, että saan liikkeestä parhaan mahdollisen tuntuman. Se ei riuhtomalla onnistu, vaan liikkeeseen on keskityttävä kunnolla ja tehtävä se rauhallisella tahdilla. Se ei silti tarkoita että pitäisi käyttää turhan pieniä painoja, tarkoitus on käyttää suurimpia mahdollisia painoja, joilla liike pysyy vielä hallittuna.

selkätreeni

Ylätalja keskileveällä kahvalla

Viimeisenä, ikään kuin viimeistelyliikkeenä tein tällä kertaa ylätaljaa. Ylätalja on liike, jota voi muokata hyvinkin erilaiseksi erilaisilla taljakahvoilla. Pienehköllä kotisalilla kun ei ole lukemattomia erilaisia laitteita, on vaihtelua treeniin kehitettävä juuri esimerkiksi erilaisilla taljakahvoilla. Tällä kertaa käytin keskileveää lapiokahvaa.

Kyseinen kahva, kuten aika pitkälti kaikki muutkin taljakahvat kotisalilleni olen tilannut GoFitness Megastoresta. Uskallan suositella! (kyse on tuosta kuvassa ylimmäisenä olevasta kahvasta)

Tällainen oli tämänkertainen selkätreeni kotisalilla. Kohtalaisen nopea, mutta silti tehokas treeni.

Kotisalilla tekemäni jalkatreeni löytyy TÄÄLTÄ ja olkapää/ojentajatreeni TÄÄLTÄ

Metallisydän Facebookissa

Metallisydän Instagramissa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *