Hae
Metallisydän

Tehokas kolmen liikkeen selkätreeni 30 minuutissa

Tehokkaan treenin ei tarvitse sisältää kymmentä erilaista liikettä eikä kestää kahta tuntia. Pikemminkin päinvastoin, kun treenin tekee tehokkaasti, riittää pienempi määrä liikkeitä, eikä aikaakaan tarvitse käyttää tuhottomasti. Tällä kertaa esittelyssä on tällä viikolla tekemäni tehokas selkätreeni, jossa tein kolme eri liikettä ja aikaa meni aika tarkkaan 30 minuuttia.

Tehokas kolmen liikkeen selkätreeni 30 minuutissa

Tehokkaan treenin ei tarvitse sisältää kymmentä liikettä ja viedä tuhottomasti aikaa. Tehokkaaseen treeniin riittää oikein hyvin kolme liikettä ja 30 minuuttia. Itseasiasa uskallan väittää, että kaikki kolmen ensimmäisen liikkeen jälkeen on turhaa, ainakin jos ne kolme liikettä on tehty kunnolla. Jos taas laittaa kunnolla itsensä likoon ensimmäisestä liikkeestä lähtien, on varmasti kolmella liikkeellä saanut aikaan tehokkaan treenin. Tällainen oli oma selkätreenini tällä viikolla.

Vipuvarsisoutu yhdellä kädellä

Tämä on pitkään ollut selkätreenissä suosikkiliikkeeni. Saan tässä liikkeessä aikaan hyvän venytyksen ja supistuksen ja sitä kautta myös todella hyvän tuntuman treenattavaan lihakseen. Aloitan aina pinemmillä painoilla ja kasvatan painomäärää sarja sarjalta ylöspäin. Viimeiset kaksi sarjaa teen todella tiukasti, viimeiseen toistoon asti, niissäkin tosin säilytän kontrollin ja tuntuman.

Perinteinen alatalja kapealla kahvalla

Toisena liikkeenä tällä kertaa oli perinteinen alataljaliike kapealla kahvalla tehtynä. Tässä liikkeessä tein ensin pari lämmittelysarjaa pienemmillä painoilla (kuten aina melkeinpä missä tahansa liikkeessä) ja sitten kolme tiukkaa sarjaa isommalla vastuksella. Jokaisen sarjan tein niin sanotusti loppuun asti, eli niin mota toistoa kuin suhteellisen puhtaalla tekniikalla oli mahdollista ja vielä pari hiukan rumempaa vetoa päälle.

Täytyy muuten tähän väliin mainita, että on melkoisen hienoa treenata näillä helteillä WellGo:lla missä nostetaan nosto-ovet ylös vastaanoton aukoioloaikoina. Happea riittää ja ilma vaihtuu.

Ylätalja leveällä myötäotteella

Kolmantena ja tämän treenin viimeisenä liikkeenä jatkoin perinteisellä selkaliike-linjalla ja tein ylätaljaa leveällä myötäotteella. Nyt painomäärä oli suhteellsien maltillinen ja keskityin erityisesti siihen, että liike osui oikeaan paikkaan – paitsi viimeisessä sarjassa, siinä kiskoin kyllä viimeiset toistot suhteellisen rumasti. Perille meni!

Sellainen selkätreeni tällä kertaa

Sellainen oli tämän viikkoinen kolmen liikkeen selkätreenini. Tottakai noiden kolmen liikkeen jälkeen olisi vielä pystynyt tekemään muutakin, mutta olisiko se ollut enää tehokasta tai järkevää? Enpä usko.

Kokeilkaa ja kertokaa mielipiteenne!

Lue myös aiempi postaus kadonneen treenimotivaation löytämisestä!

Metallisydän Facebookissa

Metallisydän Instagramissa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.